Pilsētas dārzniecība (RIP 2016.12)

Atvērtas sarunas par pamestām skolām, pilsētiņām un citiem civiliem objektiem.

Pilsētas dārzniecība (RIP 2016.12)

Postby Disfigurator » 28 Apr 2015, 18:03

CITI BRADĀJUMI:
- 2015. gada 19. jūlija sabridiens ar apsargu un Izvarotāju

______________________________________________________________________________________

Shibito III.jpg
Miteklis saldētavā (labi termoizolēta ideja) ar trokšņu lamatām


Neliela pastaiga pa Irbenes graudainajiem zaļenieku vienības basiem sen noskatīta, taču nekad nebrista objekta izpētes nolūkos, noved pie atskārsmes: lai realizētu seno ideju par pērkona negaisa pavadīšanu smaržīgā un pamestā dārzniecībā, nav vairs jākuļas uz Carnikavu!
Penetrāciju šajā siltajā vakarā, kad līdzpaņemtais ziemas mētelis ir absurdi lieka nasta, nolēmu veikt no mazāk lietota gala - kura tauta mazāk apgrozās. Tā ir jaukāk un drošāk arīdzan. Teritorijas sākuma galā zem kājām skan sausu žagaru sprakšķošā un sasistu stiklu švīkstošā, taču baudāmā skaņa.
Saule riet, tāpēc jārīkojas diezgan izmanīgi, ja vēlos ko iemūžināt filmā. Meklējot episkāko sākumpunktu, žagaru un stiklu simfonijai pievienojas autoservisa darbinieku gānīšanās, kuru vēlāk nomaina respektējamu gabarītu suns, kas ganās sausā zālē. Pasveicinu viņu un ieraugu suņu būdu netālu no ieejas, kas atzīta par gana episku. Ko darīt? Nu, nekas. Tuvojos mērķim, ar vienu aci vērojot suni, kurš dara tieši to pašu - ik pa laikam atstkatoties, vēro mani. Ņemt koku rokās, lai būtu vieglāk aizvadīt manas miesas degustācijas pasākumu? Meh, sunītis, lai gan liels, izskatās miermīlīgs un aizņemts ar savām ģēlām. Cenza otrajā pusē nolieku fotosomu un mēteli. un pa izsisto lodziņu lienu arī pats. Piefiksēju: līšanas procesā neviens nerājas un manu kāju negrauž. Tas labi.
Pretēji sabiedrības viedoklim, nu esmu pareizajā cenzūras pusē, un skatam paveras pērkona debesis caurlauzoši saulstari, kas laistās visapkārt izkaisītajās stikla lauskās, it kā šīs ēkas būtu savas stiklotās lapas nometušas uz ziemas guļu. Pakaru mēteli pie ieejas punkta un ar gandarījumu palūkojos apkārt. Skatam paveras gara divstāvu siltumnīca, kuras labajā un kreisajā pusē ir daudz durvju uz vēl visādām siltumnīcām - platākām, bet vienstāva! Prieki lieli un sāk skanēt analogās kameras mehānika, pielietojot i 28mm, i 50, i 80-200mm objektīvus - visus pēc vajadzības un fotografējamā objekta diktētā. Vispirms ar 80mm fočēju ar apsūnojušu ūdeni piepildītu gaismas ķermeni, tad ar 28mm garo koridoru, tad ar 50mm lieliski sakrāmēto māla puķu podiņu grēdu... Spēj tik mainīt objektīvus! Derētu arī savu fotosomu nomainīt uz ko jēdzīgāku.

Statīva gan nav līdzi, bet šoreiz varbūt arī izbraukšu bez tā, jo ISO100 diafilmiņu fočēju, lai Push’otu to līdz ISO400, tāpēc manā rīcībā ir par 2 stopiem vairāk, nekā ierasts un var nofočēt daudz ko vairāk, neliekot slēdža ātrumu zemāku par objektīva fokusa attālumu (likumiņš, kura ievērošana garantē neizkustinātus kadrus).

Vandoties pa objektu un tīri prātā salīdzinot ar to pašu Carnikavu, šķiet, ka jā! Ir tīri adekvāti salīdzināt. Zemes platība un objekta dažādība varbūt arī nav samērojami lielumi ar to lauku labumu, nemaz nerunājot par kantora ēku pie iebrauktuves, taču arī šeit ir, ko redzēt! Ir, ko aptausīt, paostīt, nofotografēt. Subjektīvi šķita, ka šeit ir vairāk sīkumu: puķu podi, ķimikāliju paciņas kartona kastēs, saldētava, dzesētava un to darbinošā dzesēšanas šķidruma tvertne, kā arī apgaismes ķermeņi un daži vientuļie krēsli. Bet pats galvenais - seni, ļoti seni darba drošības uzraksti skaistā latviešu valodā.

Un, kā jau vienmēr - objekta pamešanas gada noteikšanai tīri labi der kalendāri, kas uzkārti uz pamestajām sienām, vai nolikti uz sen nelietotiem galdiem. Sienas kalendārs mūra ēkā ar tai pieguļošu skrusteni vēstīja 2007. gadu. Par spīti 8 gadus nemainītajam kalendāram, iestājoties tumsai, kādā ēkas daļā ieslēdzās gaisma.

Esi uzmanīgs.jpg
Noboru Iguchi: deindža! "Darbā ar indīgām ķimikālijām ESI UZMANĪGS". OK, got it!


No ~25 cieši sablīvētām siltumnīcām līdz 2015. gada pavasarim gan izdzīvojušas ir tikai aptuveni 5. To skaitā apmēram 130m garā un kādus 7m platā (izmēri pīpēti no Bing kartes mēroga tūļa) divstāvīgā centrālā, kas savieno visas, un pa kādam retam, amēram 40m garam un 13m platam atzaram. Pārējās kritušas no cilvēku vandālisma un smagās sniega nastas.

//Filmas foto kā vienmēr - mazliet vēlāk.
User avatar
Disfigurator
Site Admin
 
Posts: 3231
Joined: 15 Aug 2010, 15:36
Location: Rīga

Re: Pilsētas drāzniecība

Postby Disfigurator » 28 Apr 2015, 18:50

Izdzīvotājs.jpg
User avatar
Disfigurator
Site Admin
 
Posts: 3231
Joined: 15 Aug 2010, 15:36
Location: Rīga

Re: Pilsētas drāzniecība

Postby telefontubbie » 29 Apr 2015, 12:06

Vakar bija pērkonC.
User avatar
telefontubbie
 
Posts: 2325
Joined: 18 Aug 2010, 10:53
Location: Ogre - Rīga

Re: Pilsētas drāzniecība

Postby Disfigurator » 29 Apr 2015, 12:35

Mhm, tikai tajā laikā atrados zem darba, nevis dārzniecības jumta [hz]
Un tā pērkona ideja attiecas vairāk uz augustu, dienas vidu un pamatīgu spērienu [irok]
User avatar
Disfigurator
Site Admin
 
Posts: 3231
Joined: 15 Aug 2010, 15:36
Location: Rīga

Re: Pilsētas drāzniecība

Postby Disfigurator » 16 May 2015, 20:27

Nepagāja ne minūte, ka filmiņbildes klāt : )

ImageIegremdēšana

ImagePuķu podu grēda

2015-06-18, DIA IV; Siltumnīcas otrais stāvs.jpg
Tur, otrajā stāvā


2015-06-23, DIA IV; Uzgriežņu caurule.jpg
Zobi šņerkst


2015-06-25, DIA IV; Esi uzmanīgs!.jpg
Darbā ar indīgām ķimikālijām ESI UZMANĪGS!


2015-06-29, DIA IV; Darba aizsardzība.jpg
Negaidīti latviski


Secinājums - PUSH2 eksperimentu var atzīt par sekmīgu. Bildes ir lietojamas, bet labāk ir šaut bez stumdīšanas - netiek samaitāts dianamiskais diapazons un melnais. Bet, ja vajag noraut ISO100 diafilmiņu krēslā - jā, var uzmest ISO400 settingu iekš kameras, un tad laboratorijai pateikt - gribu PUSH2. Un rezultāti būs aptuveni šādi.
User avatar
Disfigurator
Site Admin
 
Posts: 3231
Joined: 15 Aug 2010, 15:36
Location: Rīga

Re: Pilsētas drāzniecība

Postby telefontubbie » 17 May 2015, 11:10

Pilnīgi dzirdama māla lausku šņirkstēšana.
User avatar
telefontubbie
 
Posts: 2325
Joined: 18 Aug 2010, 10:53
Location: Ogre - Rīga

Re: Pilsētas drāzniecība

Postby Disfigurator » 20 Jul 2015, 10:13

Vakar pēc laba, apsarga svētīta bridiena, gluži kā vecajos laikos - čillojot ar mobilo vienā un ar Guiness otrā, uzskricelēju 3lpp aprakstu, kas centrējas tieši ap sastapto apsargu. Nav tik kturi kā rakstīt Sēnītes bridiena aprakstu 5lpp apjomā uz Nokia 6630 ar T9 režīmu, bet close enough!

Jāpieslīpē un tad jau te parādīsies. [applause]
User avatar
Disfigurator
Site Admin
 
Posts: 3231
Joined: 15 Aug 2010, 15:36
Location: Rīga

Re: Pilsētas dārzniecība

Postby Disfigurator » 20 Jul 2015, 21:06

Atstājot bjektu pirmo reizi, nolēmu, ka, ja nakšu otru reizi, darīšu to pa šo pašu celiņu, pa kuru pametu bradājumu. Pēc dažiem mēnešiem, kad vasara rit pilnā sparā, arī pienāca šī otrā reize. Devāmies iekšā un iecerētais ceļš izrādījās neņemams. Nē, tas nebija pēkšņi cenzēts ar dzeloņstieplēm vai trim nikniem suņiem uz kvadrātmetra. Arī pēkšņi nobrucis kā Sailenthilā tas nebija. Nekas tik dramatisks. Ceļu apturēja vienkārši brikšņi un nātres, kas SNIEDZĀS PĀRI MANAI GALVAI (1.8m). Stāvējām šīs audzes priekšā un izdomājām, ka jāiet laikam būs pa citu celiņu - to, kurš sola no nātrēm brīvu iekļūšanu pa durvju lodziņu objekta viņpusē. Žēl, protams, šī progresa, kas ļoti labi raksturo vārdu "bradāt", bet vēl žēlabaināk būtu pēc tam kasīt no miesas ārā nātru toksīnus veseliem ādas blāķiem. Tad nu, griežamies riņķī un, ar velo uz pleciem, vadoties pēc debesjuma, dodamies atpakaļ, ierēcot par mutantnātrēm. Tālu gan ar šiem smaidiem mūsu sejās netikām.

Starp zālēm parādās statiska apsarga tēls pilnā ekipējumā. Kopta forma, diezgan stalts augums uz gadiem 45, pie jostas roku dzelži un vēl kaut kas atbaidoši spīdīgs, bet sejā - negaidīta cilvēcība. Aizmirsu novākt nātru smaidu un sejas muskuļiem likt ieņemt kādu reprezentatīvāku grimasi, un devāmies apsarga virzienā. Kungs izrādījās krieviski runājošs. Ja no cilvēka kaut ko vajag, jārunā valodā, kādu tas saprot. Tad nu, krieviski it iz.

- Jūs šeit sargājat? Nemanījām, ka šeit būtu kāda zīme par apsargātu teritoriju. Nācām, lai fotografētu pamesto objektu. Redzējām to no malas un, tā kā neredzējām zīmi par apsardzi, nolēmām papētīt.
- Sargāju gan. Un redzēju jūs pa kamerām.
- Kamerām? Kur šeit ir kameras? Labestīgi un retoriski jautāja Izvarotāja Kat. Atbilde nesekoja.
- Nu, jā. Mēs gribētu šeit pafotografēt pamestās siltumnīcas. Piebildu.
- Ko jūs tieši vēlaties fotografēt?
- Nu, šīs pamestās siltumnīcas, noteicu, ar roku norādot teritorijas virzienā.
- Kāpēc?
- Nu, hobija dēļ. Tāpat vien... Nepaspēju pabeigt domu, kad no Kat puses ar izskanēja:
- Māksla.

Viens bezgala klišejisks vārds izskanēja no viņas. Smadzenes uz mirkli feispalmojot nodomāja, ka tā diez vai bija pareizā sarunas taktika. Varbūt arī feispalms tikai tāpēc, ka savas aktivitātes es par mākslu nesaucu. Manuprāt, jēdzieni "Māksla" un "Mākslinieks" ir adresējami tikai ģēniju un ģeniālu darbu virzienā. Taču es arī piekrītoši pamāju un noteicu - Jā, mākslas dēļ. Privātai kolekcijai. Izskatās brīnišķīgi un gribējās nofotografēt.

Man par pārsteigumu nācās konstatēt, ka šī senākā no klišejām aizķērās kunga prātā... Pēc neilgas apdomas apsargs noteica: - Jums ir padsmit minūtes. Ejiet labāk tur apkārt, un šeit labāk neejat, jo uzreiz redzēs kameras. Un tur nu es neko vairs padarīt nevarēšu, ja redzēs saimnieks.
- Liels paldies! Joprojām mazliet neticot, noteicu. - Vai drīkstam arī ieiet iekšā?
- Nerekomendēju. Stikli krīt no augšas un pat nepamanīsiet to, kad būs jau par vēlu.
- Bet drīkstam taču? Rekomendācija nav aizliegums, nopriecājos pie sevis.

Gājām norādītajā virzienā - gar daudzām mazajām siltumnīcām un stiklu lauskām. Sāka šaut zenītartlilērija - citādi to nenosaukt. Kolēģes olimpiādes izlaiduma Zenit izdvesa filmiņas devaurēšanas mehāniskos trokšņus - skaļus un spējus, it kā šim prettanku ierocim ar pliku kadru nebūtu gana - jāizārda arī apkārtējā telpa.
Pie sevis nodomāju: Interesanti. Daudzi analogās fotogrāfijas sācēji startē tieši ar Zenit līdzīgiem priekšmetiem, un nu, tad arī nebrīnos, ka vairums no šiem daudzajiem tādēļ analogo noslieci īsti neturpina. Tas metāla klucis tak ir baiss, masīvs un neērts lietošanā, ja salīdzina ar tā paša laika importa mantu. Tiesa, tas noder kā lielisks ierocis.

Ejam apkārt kompleksam, skanot artilērijai un OM-1 pieklusinātajiem klikšķīšiem. Laiku pa laikam iztēlojos kā nočūkst eksponētais kadrs. Gluži kā strēmelīte garda bekona, kas uzmesta uz viegli nokaitētas pannas: Kšsššs. Kā jaudīgas skābes piliens, uzliets uz cinka: Pššššt. Kā spilgta enerģija, kas momentāni reaģē ar filmiņas emulsijā esošajām gaismjutīgajām daļiņām: Ktššššt. Pēc pāris kadriem no stūra izlien apsargs. Jau pagājušas padsmit minūtes? :/

- Nu, kā sokas māksla? Es arī šodien šo-to šeit nofotografēju. Paņēmu trepes un tās lampas pirmajā siltumnīcā no augšas nofotografēju. Meitene varētu pakāpties uz tava velo un arī nofočēt! Ar manāmu entuziasmu noteica apsargs.
- Sokas labi. Paldies. Šīs durvis ar X ir ļoti jaukas! Noteicu, vēlēdamies, kaut viņš nedzītu mūs prom un vienkārši liktu mierā.
- Pasteidzieties, jums vēl desmit minūtes! Ja redzēs saimnieks, dabūsim visi pa ādu.
Pabeidzu iesākto kadru un apsargs, kas bija jau pagājies kādus simts metrus uz iebrauktuves pusi, pēšņi norādīja, lai sekojam viņam. Mazliet neizpratnē, Kat jaunkundzei noteicu - ejam! Pie sevis prātoju - vai viņam atkal ir kāda rekomendācija, kā iemūžināt objektu? Jo līdz šim jau bija kādas trīs norādes... Vai arī uzpeldēja saimnieks, un prātā jau jāsāk kalt nākamās vizītes plāni? Sekojam apsargam.

Viņš teju ar taustāmu lepnumu un gandarījumu mūs ņem un ieved tieši tur, kur gribējām - visas siltumnīcas savienojošajā centrālajā siltumnīcā! Kat pauž sajūsmu par dabas ieskauto nihilismu, kas paveras zem divstāvīgās siltumnīcas karkasa. Es pietēloju sajūsmu, jo esmu tak šeit ķipa pirmo reizi! īstenībā jau diži jātēlo nebija - pavasarī te maz, kas bija zaļš. Bet tagad - zaļš ir itviss!

Kungs ar smaidu norāda dažus pirmos interjera kadrus. Nofotografēju tos. Pierakstot ekspozīcijas datus ar mobilo, nodomāju: Hmm, neslikts kadrs! Pats nekad to nebūtu fočējis. Interesanti. Pierakstīšu pie šiem kadriem "(c) 2015 Apsargs." Rāmējot trešo viņa norādi, viņš iegāja kadrā. Klikt! Un apsarga stāvs pagriezienā noķerts : ) Izskan jau kārtējais atgādinājums par to, ka drīz jāpamet objekts.
- Vai nepastāv kāda iespēja sarunāt ar saimnieku šeit nesteidzīgi fotografēt? Jo citādi īsti neko nepagūstam un tas nekam neder.
- Viņš tak nemūžam nepiekritīs! Paiet daži neverbālu klikšķu mirkļi un apsargs nosaka: Zināt ko, esat uzmanīgi, labi? Neejat no šejienes ārā, netrokšņojat un, ja kas, saimnieku paņemšu uz sevi! Ja būs nepieciešamība, painformēšu, kad jāiet prom.

"Wooot?", nodomāju!

Jau teju padsmito reizi pateicāmies par piedāvājumu un atļauju, un palikām objektā fočēt. Pēc dažiem mirkļiem izvilkām sarūpētos aliņus, un varējām pilnā baudā nodoties fotoļurbexam. Un galvenais - ar negaidītu Herņeja un apsarga svētību!
Procesa laikā apsargs ienāca vēl pāris reižu parunāt un noprasīt, kā klājas un, kā top māksla. Un mums klājās un tapa visnotaļ lieliski!

Kad devāmies prom, nožēloju vien mazliet to, ka nesastapām viņu vēlreiz. Labprāt būtu iedevis kādu naudas zīmi un/vai arī noprasījis kādu kontaktu, uz kuru fotokolēģim nosūtīt ar viņa labvēlīgumu tapušās bildes. Nekas. Varbūt nākamreiz. Varbūt nākamajā vizītē pie objekta durvīm jāpieliek zīmīti ar QR kodu / linku uz bilžu albumu [hz]
User avatar
Disfigurator
Site Admin
 
Posts: 3231
Joined: 15 Aug 2010, 15:36
Location: Rīga

Re: Pilsētas dārzniecība

Postby inmno » 20 Jul 2015, 23:15

Vari smieties un facepalmot, bet no manas mutes tas "māksla" ir nostrādājis ar retiem izņēmumiem. Come on, man pat bija Narvesen kafijas krūzīte un šalle. [fy]

Varu pieminēt, ka apsargs lūdza, lai uz bildēm nebūtu datuma un laika. "Mums tikai filmiņa," un viņš tik pamāj ar galvu, pilnīgi neizbrīnīts. Gan jau ka arī savos laikos aizrāvās ar to. Varbūt arī joprojām.

Ar visu Minoltas labošanas skandālu, nācās ņemt atkal rokās jauki smaržīgo un nejauki smago Zenītu. Tagad skatoties, sajūsminos un nevaru saprast, kāpēc ar Minoltu bildes izskatās gandrīz tikpat plakanas kā ar vidusmēra digitālu, bet Zenīta bildēs var iegrimt.

Imageizaudzis by Katrina Latve, on Flickr

Imagesitumnīca by Katrina Latve, on Flickr

Imagespirdzinājums by Katrina Latve, on Flickr

Imageovergrown by Katrina Latve, on Flickr

Imagesūniņas by Katrina Latve, on Flickr

Imagecozy by Katrina Latve, on Flickr

Imagefrišs 3 by Katrina Latve, on Flickr

Imagefrišs by Katrina Latve, on Flickr

Imageplēve by Katrina Latve, on Flickr

Imageroses gone wild by Katrina Latve, on Flickr

Imagejungle boogie by Katrina Latve, on Flickr

Vēl bildes ar Frišu un siltumnīcu ir Flickr.
fano par celtnēm, kurās iesakņojusies daba.
User avatar
inmno
 
Posts: 254
Joined: 01 Aug 2013, 14:04
Location: Rīga

Re: Pilsētas dārzniecība

Postby Disfigurator » 20 Jul 2015, 23:46

Friša uzpildīšana lol
Prieks, ka labas bildes beigu galā sanāca!

Un, ja vienīgais mainīgais starp kamerām ir tikai kamera, nevis filma, tad skaidrs ir tas, ka Zenit optika ir garšīgāka/interesantāka par Minolta konkrēto objektīvu. Palasi netā atsauksmes par attiecīgās kameras stikliem, paskaties Flickr attiecīgo objektīvu bildes un tad jau zināsi, ko nopirkt. Tā teikt, visa bilde = filma+stikls. Kameras bodijs tikai palīdz vai traucē ērti apvienot abus, cilājot spogulīti un virinot aizkariņus. Zenit drīzāk traucē ar savu Selēna eksponometru un tizlajām kontrolēm, bet re - optika interesantas mantas ar jauku fīlingu taisa. Tas attaisno tos 666kg staipīt līdzi, imho - vismaz, kamēr Minolta nav tikusi pie cita objektīva. Vai arī, ja neattaisno, pačeko, vai nav pārējas no Zenīta uz Minolta.
User avatar
Disfigurator
Site Admin
 
Posts: 3231
Joined: 15 Aug 2010, 15:36
Location: Rīga

Next

Return to Civilie objekti

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest